13. Hafta
ÖĞRETİCİ İÇERİKLER
1- Değerlendirme, sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek ve karara bakabilmek için yapılan çalışmalardır.
2- Eğitim sisteminin çıktıları, elde edilmek istenen istendik ve yeterli davranışların yanı sıra, istenmedik davranışlarda olabilir.
3- Ölçme, belli bir nesnenin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahip ise sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir.
4- Ölçme ve değerlendirme ile hangi konuların daha kolay, hangi konuların daha zor öğrenildiğini anlarız.
5- Günlük hayatta da kendimizi, arkadaşlarımızı, sınav sistemini ülkenin siyasi, ekonomik ve kültürel yapısını değerlendiririz.
6- Eğitimde hedeflere ne derece ulaşıldığını değerlendirme ile analarız.
7- Öğretim materyallerini kullandıktan sonra ne ölçüde etkili ve verimli olarak kullanıldığının değerlandirilmesi gerekir.
8- Eğitim yola benzer asfalt olsa daha iyi yol alınır. Çizgileri belirtilmişse daha güvenli olur. Tabelalar görünür ve anlaşılır olduğunda yol konforu artmış olur.
9- Öğretmenliği aşçılığa benzetirsek, eldeki malzemeler ile en iyi yemeği yapmak olmalıdır.
KATILDIKLARIM
1- Eğitim yola benzer asfalt olsa daha iyi yol alınır. Çizgileri belirtilmişse daha güvenli olur. Tabelalar görünür ve anlaşılır olduğunda yol konforu artmış olur.
2- Öğretmenliği aşçılığa benzetirsek, eldeki malzemeler ile en iyi yemeği yapmak olmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder