1.Hafta
ÖĞRETİCİ İÇERİKLER
1- Eğitim, farklı kurumlarda farklı tanımlanmıştır.
2- Sağlık kurumlarında eğitimin tanımı farklıdır.
3- Eğitim kurumlarında eğitimin tanımı farklıdır.
4- J. Dewey’e göre eğitim, bireyin kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmaktır
5- Genel kabul gören bir tanım olarak eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı ve istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir.
6- Geleneksel eğitim anlayışında var olan bilgi ve beceriler kazandırılır.
7- Çağdaş eğitimde ise bireyin kendini gerçekleştirmesi yönündedir. Hazır bilgiyi alan değil, bilgiye ulaşan ve bilgiyi üreten kimseler yetiştirmektir.
8- Her eğitim sonunda bir öğrenme meydana gelir, ama her öğrenme meydana gelir, ama her öğrenme bir eğitim değildir.
9- Eğitim olması için bir davranışta değişiklik meydana gelmelidir.
10- Eğitim yaşam boyu devam eden bir süreçtir.
11- Trafik ışığında karşıdan karşıya geçmeyi birisine öğretirken o davranışı gerçekleştirirse o kimseyi eğitmiş olursunuz.
12- Eğitimin amacı mutlu insanlar yetiştirmektir.
13- Prezivideo hazırlama aşamaları öğreticiydi.
İLGİNÇ GELENLER
1- Kitapdaki bilgilerin öğretilmesi eğitim değil, bir öğretim faaliyetidir.
2- Her eğitim olumlu olmayabilir.
3- Platon’a göre eğitim, devleti ayakta tutan adamlar yetiştirmektir.
KATILDIKLARIM
1- Eğitim yaşam boyu devam eden bir süreçtir.
2- Eğitimin amacı mutlu insanlar yetiştirmektir.
3- Her eğitim olumlu olmayabilir.
4- Eğitimde çağdaş eğitimi benimsemeliyiz
KATILMADIKLARIM
1- Geleneksel eğitimin bütün bütün kötü, çağdaş eğitim ise tamamen iyi olduğunu söyleyemeyiz. Çünkü geleneksel eğitimde bir tarihi birikim ve yaşanmışlık var. Tamamen terketmek değil, eğitimde yer yer ondanda yararlınılmalıdır.
Movie Maker de alt yazılı video oluşturma klavuzu için tıklayınız
Yorumlar
Yorum Gönder